Om barnehagen

Bitehagen barnehage er en privat foreldredrevet barnehage i Røyken kommune bygget av Trygge barnehager i 2000. Vi har fire veldrevne avdelinger og en engasjert personalgruppe med blant annet 5 barnehagelærere på 4 avdelinger.

Barnehagen har egen minibuss som gir oss den bevegelsesfriheten vi trenger for å oppleve små og store eventyr i nærmiljøet. Med minibussen kommer vi oss til biblioteket, skøytebanen, sjøen, bondegården og andre steder. Vi har fokus på sunn og god mat, en dag i uken får vi tilkjørt sunn og god varmmat fra Barnehagematen og en dag i uken lager avdelingene varm lusj.

Slik finner du oss:
Bitehagen ligger midt mellom Spikkestad og Røyken med kort avstand både til buss og tog.

Priser i Bitehagen Barnehage SA
Bitehagen barnehage følger den offentlig regulerte maksprisen som pr. 01.01.2023 er 3000,- pr. måned for en fulltidsplass. I tillegg kommer kostpenger på 420,- pr. måned, som inkluderer brødmåltider, to varme måltider i uka, frukt og melk.

Bitehagen barnehage er en foreldreeid andelsbarnehage.

Vedtekter

Vedtekter for barnehagen finner dere her.

Årsplan

Barnehagens årsplan kan du lese her.

Barnehagens historie
Det har vært en lang prosess å få barnehagen slik den fremstår i dag. Planleggingen startet i 1997 og Bitehagen Barnehage åpnet 31. juli 2000. Barnehagen er blitt til gjennom foreldreengasjement og støtte fra kommunen. Barnehagen har et stort uteområde og ligger landlig til midt mellom Spikkestad og Røyken sentrum, med et godt togtilbud for pendlere til Asker og Oslo. Vi har busstopp og marka innen kort gåavstand. Barnehagen har sin egen minibuss.

Barnehagen drives etter ideelt formål, hvor ingen skal tjene penger på barnehagen. Barnehagen er registrert i Brønnøysundregistrene som et SA, og det velges et styre med representanter fra foreldregruppen. Alle som har barn i Bitehagen barnehage er medeiere.

De siste årene har barnehagen drevet med økonomisk overskudd - et overskudd som brukes til å investere i en enda bedre barnehage (lekeapparater, minibuss og kompetanseheving).